Çocuk Aşıdan Ölmedi

15 Haziran 2010

 

AA / 11.06.2010

ANKARA – Sağlık Bakanlığı, Muğla’nın Kavaklıdere ilçesinde bir kız çocuğunun ölüm nedeninin aşı içeriğine bağlı olmadığını açıkladı.

Bakanlıktan yapılan açıklamada, Muğla’nın Kavaklıdere ilçesinde yapılan Hepatit B aşılama çalışmaları sırasında 27 Aralık 2007 tarihinde D.G. isimli çocuğa aşı yapıldığı, çocuğun ertesi gün yüksek ateş, bulantı, kusma ve ishal şikayetiyle Kavaklıdere Devlet Hastanesine başvurduğu belirtildi.
Çocuğun 29 Aralık 2007 tarihinde de şikayetlerinin devam etmesi üzerine yapılanların anlatıldığı açıklamada, konuyla ilgili Muğla İl Sağlık Müdürlüğünce oluşturulan uzmanlar heyetinin ayrıntılı inceleme yaptığı aktarıldı.
Açıklamada şöyle denildi:
”Kavaklıdere ilçesinde yapılan incelemeye göre, 27-28 Aralık 2007 tarihlerinde, aynı aşının yapıldığı toplam 255 çocuğumuza ulaşılarak sağlık taraması yapılmış ve aşı uygulanan kolda ağrı ve lokal hassasiyet dışında önemli bir bulguya rastlanmamıştır. Aynı aşının uygulandığı çok sayıda çocuğumuzda hastalık bulgularının olmaması, ölüm nedeninin aşı içeriğine bağlı olmadığını göstermektedir.”